Tradisjoner

Oversikt over våre faste, årlige tradisjoner.

Høstfest:

Vi feirer at høsten er kommet! Barna lærer om ulike dyr og vekster som naturen gir oss. De lærer at naturen går i dvale og forbereder seg til vinter. Personalet fremfører skuespill for barna, og de får servert en god lapskaus på høstfesten.

Mørketidsfest:

21 november markerer vi at sola forsvinner fra Tromsø. Vi pleier å få besøk av trollene, og vi har samlingsstund i grillhytta som er pynta til fest med lys og lykter.

Luciadagen:

Vi feirer Luciadagen med lussekatter, tog og sang gjennom barnehagebygget. Samles tilslutt i barnehagen med foreldre for en hyggelig stund.

Nissefest:

Vi pynter oss, går rundt juletreet, spiser nissegrøt, har fremføring av nisseskuespill og vi får besøk av selveste nissen.

Julebord:

barna får servert god mat og drikke. Det blir litt ekstra stas rundt lunsjen denne dagen.

Solfest:

Hurra! Sola er tilbake! Vi markerer med solboller, sang og skuespill.

Filmfestival:

Einerabbens Internasjonale Film Festival (E.I.F.F). Barna lager skuespill som blir fanget på video, redigert litt og vist frem for hele barnehagen!

Samefolkets dag:

Lihkku Beiviin! Vi har fokus på samefolket og lærer om deres kultur.

Vinterfestuke:

Vi feirer vinter, kulde og snø! Vi er masse ute, lærer om naturen i vintermånedene, og vi har daglige planlgte aktiviteter.

Overnatting med skoleungene:

Skolebarna får ha sin helt egen overnatting i barnehagen. Masse morro, lek, mat og aktiviteter!

Heksefest:

UHU! Heksene kommer på besøk og viser oss hva det vil si å være heks!

Sommerfest:

Endelig sommer! Vi feirer det gode været som endelig er kommet tilbake. Vi utnytter utearealet i barnehagen og har mange festlige aktiviteter, og vi griller sammen med foreldre fra kl 15.00