Hestehoven 0-3 år

Avdelingen har plass til 14 barn mellom 1-3 år. Det er to pedagoger og to til tre fagarbeidere/pedagogiske medarbeidere, med god kunnskap om de minste, som har ansvaret for de små.

Vi jobber for trygge og gode læringsrammer i hverdagen, og vårt hovedfokus er tilstedeværelse, nærhet og veiledning. Hverdagen vår er rutinepreget, men vi har faste opplegg gjennom uka. Barna på Hestehoven er ivrige i utetiden, og utfordrer seg i ulendt terreng, både i og utenfor barnehagen, sommer som vinter. Maling, vannlek, språkstimulering, sosial kompetanse, sang og bevegelse gis også mye rom i vår hverdag. Ellers er vi alltid til stede på gulvet sammen med ungene, der de får utforske den frie leken, i visshet om at det er voksne til stede for hjelp og veiledning til enhver tid.